پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

 رحلت نبی رحمت محمد مصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد

 رحلت نبی رحمت محمد مصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد

زمین بی تاب و آسمان بی قرار، چشمها دریاسان و دلها داغدار است، اما در میان این اندوه ناتمام انسان؛ محمد (ص) این نام بلند کائنات، جز غم امت ندارد و بی آن عاشقانه و سبکبال رخت سفراز این جهان فانی برمی گیرد.
اینک گاه عروج است، درنگ جایز نیست ، باید دعوت حق را لبیک گفت و آری او می گوید و تمامی راههای رفته تاعرش را اینبار مشتقانه تر از همیشه می پیماید.
او که سراسر وجود مطهرش سرشار از نور الهی و وحی منزل است از زبانی که با خدا راز و نیاز کرده و دلی که جایگاه کلام وحی شده و ذره ذره وجودی که در نور حق ذوب گردیده چه عاشقانه و سبکبال به دیدار معبود می شتابد.
مردی شبیه باران ، نه ؛ او خود باران بود، بارانی از رحمت ، مغفرت و مهر که بر زمین و زمینیان بارید، چشمه زلال آفرینش و نور خلقت که بر این کره خاکی؛ حیات و نیز چشم و دل آدمیان را از ازل تا ابد به نور ایمان، یکتا پرستی و یگانگی رب روشنی بخشید.
امین زمینیان، کبیر عرشیان، فخر کائنات در میان اندوه بی انتهای چشمان فاطمه (س) گل یاس نبی که چندماه فراغ از پدر هم تاب ندارد و تنهایی و غم دردناک علی (ع) ابرمرد تاریخ که هیچ تسلایی برایش نیست و دلهای کوچک و غمناک حسنین که وجود مطهرش را در آغوش کشیده اند، آسمانی می شود، اما نه این روح مطهر که از ازل بهانه خلقت شد، آسمانی بوده وهست و تا ابد هم خواهد بود.
هبوط او در همین 60 واندی سال در زمین برای هدایت و نجات زمینیان بود که به مهر و رافت نبی انس گرفته و دگرگون شده و اینک این فقدان برای زمین وزمینیان چه دشوار و غریب است .
 آری غربت کوچه پس کوچه های مدینه هم از اینجا آغاز شد و با غریبی فاطمه (س) وعلی (ع) و حسن (ع) و حسین (ع) بیش از پیش نمود یافت آن هم در میان مردمانی که نتوانستند و یا نخواستند ودیعه حضرت (اهل بیت و قرآن کریم) را پاس بدارند .
مردمانی که بر خاندان حضرت جفاها روا داشتند آنگونه که امام حسن مجتبی (ع) هم او که کریم ترین مردمان وشبیه ترین به جد بزرگوارش نبی مکرم اسلام بود را شهید نموده و از تدفین حضرت در کنار رسول الله هم دریغ کردند و بقیع شد خاک غریب بی نشانی ها.
مهرت به کائنات برابر نمی شود/داغی ز ماتم تو فزونتر نمی شود
از داغ جانگداز تو ای گوهر وجود/سنگ است هر دلی که مکدر نمی شود
اما نه؛  اینک عظمت محمد مصطفی (ص) وخاندان مکرم اش و اسلام ناب محمدی (ص) به وسعت دلهای آزادگان بر این کره خاکی گسترده شده و رسالت رسول مهر بر هستی تبلور یافته است.
 رحلت نبی رحمت محمد مصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.